هیات محبان الحسین داراب

پایگاه اطلاع رسانی

هیات محبان الحسین داراب

پایگاه اطلاع رسانی

هیات محبان الحسین داراب

بسم رب الحسین

هروله با شور وشین را دوست دارم
من محبان الحسین را دوس دارم
هیات محبان الحسین شهرستان داراب از سال 1379 به دست جوانان عاشورایی مخلص تاسیس شد و تا اکنون زیر سایه حضرت حجت (عج) در مسجد امیرالمونین دریمی این شهرستان مشغول به کار فرهنگی و برگزاری مراسمات مذهبی میباشد.


صریح ترین انتقاد هاشمی از شورای نگهبان

پنجشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۲۴ ق.ظ


صلاحیت شخصیتی را که اشبه به جدش امام خمینی است، قبول نمی‌کنید؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد که یکجا بنشینید و داوری کنید؟ برای مجلس و دولت و جاهای دیگر و اختیارات را در دست بگیرید؟ چه کسی اجازه داد که اسلحه برای شما باشد و تریبون‌ها برای شما باشد؟ چه کسی اجازه داد که تریبون‌های نماز برای شما باشد و صداوسیما برای شما باشد؟ چه کسی به شما این‌ها را داد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود، همدلی و وحدت مردم را اصلی‌ترین دلیل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: در انقلاب اسلامی این لطف خدا بود که دل‌های مردم به هم نزدیک شد و در میان آنها، به استثنای یک اقلیت وحدت ایجاد شد. البته این اقلیت، اقلیتی بودند که گرچه دلشان با مردم بود، ولی منافعشان با مسائل دیگری گره خورده بود.

ایشان همچنین افزود: نکته اساسی پیروزی انقلاب اسلامی این است که مردم با یکدیگر متحد شدند همانطور که خداوند نیز وعده داده است این اتحاد نتیجه‌اش پیروزی خواهد بود.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، با تاکید بر اینکه برای پیروزی انقلاب هزینه‌های بسیاری کرده‌ایم تا مردم به خیابان‌ها آمدند و انقلاب پیروز شد، اظهار کرد: این امام بود که مردم را با حجت و خیالی راحت به خیابان‌ها آورد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارایه تحلیلی از مراحل و مقاطع مختلف مبارزه مردم با استکبار و استبداد، به مقطع پایانی مبارزه اشاره کرد و گفت: رهبری امام، حمایت‌های مردم، پیشتازی روحانیت و همکاری دانشگاه‌ها، بازاریان و اقشار و اصناف مختلف باعث شد که انقلاب به پیروزی برسد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: در آن زمان زندان‌ها پر از زندانی بود و این مردم بودند که انقلاب کردند. البته مقدمات آن را امام خمینی(ره) فراهم کرد ه بودند.

ایشان با بیان اینکه «در آن زمان پرچم‌های بسیاری برافراشته شده بود، اما دل‌های همه در یک نقطه به هم می‌رسید»، اظهار کرد: آن نقطه ضد رژیم بود. هیچ‌گاه نباید آن را فراموش کرد چراکه مسئله‌ای بسیار مهم است؛ تا زمانی که این نقطه را داشته باشیم، نگران سرنوشت آینده انقلاب در تاریخ نیستیم.

ایشان ادامه داد: مردم پس از انقلاب اسلامی دچار مشکلاتی شدند که به خاطر تفرقه بود؛ با وجود آنکه در زندان‌ها و پیش از انقلاب در یک نقطه در دل‌هایمان وحدت داشتیم، اما پس از انقلاب تفرقه هایی ایجاد شد، آن مصائب، ترورها و گروهک‌ها بر سر انقلاب آمد و سپس هم که جنگ شد. ما نباید این مساله را فراموش کنیم و اگر زمانی تفرقه‌ها عمیق شود، نباید انتظار دوام انقلاب و حتی ایران را داشته باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متأسفانه در ده، دوازده سال گذشته دچار تفرقه‌ای شدیم که موجب تفاوت‌های بسیاری شده است، افراد و حتی برخی از روحانیونی که دستی در انقلاب نداشتند، در به وجود آمدن این تفرقه‌ها نقش داشتند و کار به اختلاف واقعی کشیده شده است.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: دوران سختی بود و ما شاهد تحریم‌های شدیدی بودیم و در شرایطی که نفت در اوج قیمت خود بود، ما نمی‌دانیم پول آن نفت کجا است و صرف چه اموری شده است؟ آن زمان وضعیتمان را در سطح بین‌الملل نیز دیدیم.

هاشمی رفسنجانی اظهارداشت: دوباره زمینه وحدت فراهم شده و اکثریت جامعه راه درست را پیدا کرده‌اند و فهمیدند راه گذشته غلط بوده است و به همان راه درست سابق بازگشتیم؛ اما در این دوران هم همان اقلیتی که در ابتدای انقلاب بودند باز سنگ‌اندازی می‌کنند؛ هرچند که نهادهای پرقدرت دست به حمایت از آنها می زنند ولی اکثریت مردم از آنها حمایت نمی‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روی کارآمدن دولت تدبیر و امید تصریح کرد: دوباره زمینه وحدت فراهم شده و اکثریت جامعه راه درست را پیدا کرده‌اند و فهمیدند راه گذشته غلط بوده است و به همان راه درست سابق بازگشتیم. اما در این دوران هم همان اقلیتی که در ابتدای انقلاب بودند، باز سنگ‌اندازی می‌کنند؛ هرچند که نهادهای پرقدرت دست به حمایت از آنها می‌زنند؛ ولی اکثریت مردم از آنها حمایت نمی‌کنند.

ایشان با اشاره به دستیابی به توافق هسته‌ای، خاطرنشان کرد: ناظران جهانی تصور نمی‌کردند ایران در برابر 6 کشور که 90 درصد قدرت جهانی را پشت سر خود دارند، بتوانند به موفقیت دست یابند. در برابر آنها یک تیم مذاکره‌کننده قرار داشت که حرف حق می‌زد و حربه‌ای هم پشت سر خود نداشت. این کشورها در برابر این افراد تسلیم شدند. آنها می‌گفتند ما می‌خواهیم از حقمان استفاده کنیم و به آنها گفتند ما در دوران جنگ طعم استفاده از سلاح شیمیایی علیه خود را چشیده‌ایم، ولی مقابله به مثل نکرده‌ایم. در این شرایط و با وجود آنکه تیم‌های مذاکره کننده آنها افرادی بسیار قوی و توانمند بودند، آنها در برابر سخنان ما قانع شدند و دیدند ایران راست می‌گوید و سندی برای اثبات آن اتهام‌ها علیه ما نداشتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: البته در کنار این سخن حق آنها واقعیت‌های دیگری را هم دیدند؛ آنها متوجه شدند که انزوای ایران به بحرانی‌تر شدن وضعیت منطقه می‌انجامد. این انزوا می‌توانست شرایط امروز سوریه را به سایر کشورهای منطقه تسری دهد، اما آنها متوجه شدند ایران می‌تواند با استفاده از توانایی‌ها و امکاناتش نقطه تعادلی برای منطقه باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: آنها دیده بودند ما پس از گرفتن حقمان در سازمان ملل پس از جنگ، آرام به دنبال سازندگی و بازسازی رفتیم و انتقام‌جو نیستیم. زمانی هم که صدام بحران‌های دیگری را آفرید ما می‌توانستیم به گونه‌ای دیگر عمل کنیم، اما نکردیم و صلح‌جویی خودمان را نشان دادیم و پس از یکسال بعد از جنگ توانستیم خصومت‌هایمان را با کشورهای منطقه رفع کرده و با آنها رفاقت کنیم.

ایشان با بیان اینکه همه تحلیلگران جهانی اعتراف کرده‌اند که مذاکرات هسته‌ای یک پیروزی برای جمهوری‌اسلامی ایران بود، ابراز داشت: البته آنها هم ضرر نکردند و چیزی را برای از دست دادن نداشتند، بلکه توانستند شرایطی فراهم کنند تا با دولت قابل اعتمادی در خصوص مسائل منطقه‌ای همکاری داشته باشند. ما اگر در مذاکرات سوریه نباشیم قطعاً این مسئله به جایی نمی‌رسد. ما اگر در مذاکرات افغانستان نباشیم کار در شرایط کنونی باقی می‌ماند. این ایران است که می‌تواند کارساز باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری تخریب‌های صورت گرفته توسط بعضی از جریان‌های سیاسی در روزهای گذشته علیه دولت، بیان کرد: اکنون هم آن اقلیت ابتدای انقلاب فعالیت بسیاری می‌کنند. آقای روحانی به اروپا رفته‌اند و سفرشان آن همه دستاورد داشته ولی این گروه در حال سم‌پاشی است و می‌گویند برجام برای تاریخ نتیجه داشت، در حالی که نمی‌دانند قرارداد چیست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: صنعت هوایی ما سال‌ها بود که ما را سرافکنده کرده بود؛ فرسودگی ناوگان هوایی ما موجب آن همه سقوط و تاخیر برای مردم ما شده بود؛ هواپیماهای ما را به بسیاری از جاها راه نمی‌دادند، ولی ما در قراردادی درست توانستیم یک ظرفیت جدیدی برای کشور ایجاد کنیم.

رییس مجمع تشخیص تاکیدکرد: اکنون جای تعجب دارد که شرق و غرب برای حضور در ایران مسابقه گذاشته است. روسیه، چین و هند تا اروپا و آمریکا تمایل دارند با ایران کار کنند و این چیز کمی نیست. اکنون شرایط مناسبی ایجاد شده است که این کار توسط مردم صورت گرفت، زیرا مردم ِ آگاه به پای صندوق‌های رأی آمدند و دولتی که می‌توانست جنگ را به کشور بکشاند تغییر داده و دولت عاقل و معتدلی را بر سرکار آوردند. یادمان باشد که امکان داشت دولت تندتری بر سرکار بیاد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به عدم احراز صلاحیت حجه الاسلام و المسلمین حاج سید حسن آقا خمینی از سوی شورای نگهبان، گفت: صلاحیت شخصیتی را که اشبه به جدش امام خمینی است، قبول نمی‌کنید؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد که یکجا بنشینید و داوری کنید؟ برای مجلس و دولت و جاهای دیگر و اختیارات را در دست بگیرید؟ چه کسی اجازه داد که اسلحه برای شما باشد و تریبون‌ها برای شما باشد؟ چه کسی اجازه داد که تربیون‌های نماز برای شما باشد و صداوسیما برای شما باشد؟ چه کسی به شما این‌ها را داد؟

ایشان افزود: اگر امام خمینی و نهضت ایشان و اراده عمومی مردم نبود، هیچ‌کدام از این‌ها نبودند. زمانی که باید همه به هم تبریک بگوییم هدیه بدی به بیت امام دادید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در زمانی که همه باید به خاطر این روزها تبریک بگوییم و هدیه بدهیم، تبریک و هدیه بدی به بیت امام دادند، اظهار داشت: ان‌شاءالله خدا از تقصیرتان بگذرد و شما را ببخشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این‌که «ما در انتخابات بندهای بی‌خودی جلوی مردم می‌بندیم» به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: قبول دارم که نمی‌شود 12 هزار نفر برای مجلس ثبت‌نام کنند و همه با هم در انتخابات به رقابت بپردازند، اما راهش این است که پیش از انتخابات قانونی بگذاریم و بگوییم کسانی که می‌خواهند نامزد شوند، باید یک‌سری شرایط از جمله تعدادی امضا از برخی علما و مردم داشته باشند و برخی از متخصصین صلاحیت آن‌ها را تایید کنند. نباید بگذاریم ثبت‌نام کنند و اصلاً فرصت برای بررسی پرونده‌شان نداشته باشیم و پرونده آن‌ها را بررسی نکنیم و در نهایت به آن‌ها بگوییم که صلاحیت شما احراز نشده است. این راه و شیوه درستی نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید بگذاریم مردم خود انتخاب کنند، اظهار کرد: افکار عمومی کمتر از ما اشتباه می‌کنند و چنانچه اشتباه هم کنند خود به زودی می‌فهمند و جبران می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خشنودی به خاطر ارتقای جایگاه ایران اسلامی در نظام بین المللی، اظهار کرد: قدرت‌ها دیدند که منزوی بودن ایران به معنای ناامنی و بی‌تعادلی در منطقه است و چنانچه تعادل منطقه را از دست بدهند، نتیجه‌ای که در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و پاکستان حاصل شد، به وجود می‌آید. آنها به این نتیجه رسیدند که این ایران است که می‌تواند تعادل منطقه را حفظ کند.

ایشان با اشاره به نقش ایران در منطقه و تحولات آن گفت: حضور ایران در منطقه و در مسائل مربوط به منطقه می‌تواند کارساز باشد. ما اگر در مذاکرات سوریه و افغانستان نباشیم کار به جایی نمی‌رسد.

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی، با تاکید بر حمایت‌های مقام معظم رهبری، تلاش‌های دولت و شخص دکتر روحانی و زحمات اعضای تیم مذاکره کننده هسته ایرا، گفت: در این شرایط ما توانستیم برای دومین بار پس از انقلاب اسلامی در مذاکرات پیروز شویم و همه دنیا نیز قبول کردند که این مذاکرات برای ایران پیروزی بی‌سابقه‌ای به ثمر آورد. البته این مذاکرات برای طرف مقابل نیز ضرری نداشت و آنها موفق شدند با دولتی قابل اعتماد در ایران همکاری کنند که این همکاری موجب آرامش و امنیت در منطقه می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام، با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به ایتالیا و فرانسه و دستاوردهای این سفر، اظهار کرد: امروز اقلیتی که همواره مزاحم بوده و هستند با وجود اینکه سفر رئیس‌جمهور به کشورهای اروپایی دستاوردهای بزرگی به همراه داشته، در حال سمپاشی هستند و می‌گویند برجام نتیجه داد اما برای پاریس!!

وی افزود: آنها نمی‌دانند که قرارداد چیست، چراکه اگر بدانند، نباید این حرف‌ها را به زبان بیاورند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به برخی از دستاوردهای سفر روحانی به ایتالیا و پاریس اشاره کرد و گفت: ما بدون اینکه هزینه‌ای صرف کنیم امکانی را فراهم کرده‌ایم که طی آن ترابری هوایی کشور که طی سال‌های اخیر که با مشکلات بسیاری مواجه بود، سامان می‌یابد و با هزینه سرمایه‌گذارها علاوه بر فرودگاه‌ها، هواپیماها و کادر ما نیز تقویت می‌شود.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه در ترابری هوایی ایران دارای ظرفیت بسیار بالایی است، اظهار کرد: همانطور که در زمین ما نقطه اساسی و چهارراه امن زمینی هستیم و راه ابریشم داریم، در ترابری هوایی نیز چهارراهی امن محسوب می‌شویم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور هیات‌های مختلف تجاری و اقتصادی خارجی در ایران اظهار کرد: ظرف چند ماه مشاهده می‌کنیم که شرق و غرب برای همکاری با ایران مسابقه می‌دهند و این اتفاق کمی نیست. اینها همه حاصل انتخابی است که مردم داشته‌اند.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی خاطرنشان کرد: مردم آگاه شده‌اند و بدون هیچ هزینه‌ای پای صندوق‌های رای رفتند و دولتی را که می‌توانست با روی کار آمدن تا پای جنگ پیش برود، عوض کردند.

ایشان در پایان با یادآوری تجارب ایران برای مذاکرات سیاسی، به ویژه پس از جنگ تحمیلی، یادآور شد: ما باید با استفاده از تجارب قبلی، قدر نعمت کنونی را بدانیم. مردم نسبت به قبل آگاه‌تر شده‌اند و همدلی نسبی میان مردم می‌تواند ضامن حفظ این نقطه تعادلی کنونی باشد.

ایشان سخنان خویش را با این جمله به پایان رسانید که : امیدوارم با نقطه تعادلی که در منطقه به خاطر حضور مؤثر ایران ایجاد شده است، کارها به خوبی پیش برود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۵
محب حسین

نظرات  (۱)

۱۶ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۳۶ رهپویان ولایت
سلام وب خوبی دارید متشکرم بابت این متن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی