هیات محبان الحسین داراب

پایگاه اطلاع رسانی

هیات محبان الحسین داراب

پایگاه اطلاع رسانی

هیات محبان الحسین داراب

بسم رب الحسین

هروله با شور وشین را دوست دارم
من محبان الحسین را دوس دارم
هیات محبان الحسین شهرستان داراب از سال 1379 به دست جوانان عاشورایی مخلص تاسیس شد و تا اکنون زیر سایه حضرت حجت (عج) در مسجد امیرالمونین دریمی این شهرستان مشغول به کار فرهنگی و برگزاری مراسمات مذهبی میباشد.


ویژگی متفاوت نامه رهبر انقلاب

مقامات سیاسی و رهبران دنیا از نامه‌نگاری به‌عنوان شیوه‌ای برای رساندن پیام خود به مردم استفاده می‌کنند. حتی بعضاً نامه‌هایشان نیز خطاب به مردمان کشورهای دیگر است. اما این نامه‌ها معمولا از موضع «بوروکراتیک» نوشته شده است. برای مثال، از موضع یک رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه و ... منظور از موضع بوروکراتیک این است که آن مقام سیاسی از جایگاه اداری و دولتی، دست به نگارش نامه می‌زند. همین امر موجب بروز مخاطرات و نقص‌هایی می‌شود. برای مثال، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بوروکراتیزه کردن پیام‌های اجتماعی-فرهنگی، به‌وجود آمدن «مرزهای فکری» است که سبب می‌شود مخاطب، خود را آن‌سوی سرزمین فکری نویسنده بپندارد و در نتیجه ارتباط روحی و فکری با آن برقرار نکند. بنابراین کمترین نتیجه‌ی این «بوروکراتیزه‌سازی» این است که سبب ایجاد شدن مرز بین مخاطبان و نویسنده‌ی نامه می‌شود.۱
نامه‌ی رهبر انقلاب اما از موضع بوروکرتیک، و به نام یک مقام یا رهبر سیاسی نوشته نشده است. نامه‌ی رهبر انقلاب به جوانان غربی از موضع یک «رهبر دینی» و حتی از موضع یک انسان در «خانواده‌ی بزرگ انسانی»، آن هم درباره‌ی «درد مشترک» انسان‌ها نوشته شده است. این همان موضوعی است که «المانیتور» به آن اشاره کرد و گفت: «این شاید اولین‌بار است که یک رهبر دینی عالی‌مقام اسلامی مستقیماً جوانان غرب را درباره‌ی دینش خطاب قرار داده است.»۲ همین موضوع سبب شد خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه عنوان خبر خود پیرامون نامه‌ی رهبر انقلاب را این‌گونه انتخاب کند: «رهبر معنوی ایران به جوانان غربی خطاب کرد اسلام را دشمن تلقی نکنند.»۳

* قیود «جوانان»، «عموم»، و «کشورهای غربی» برای مخاطبان نامه
همان‌طور که از عنوان نامه پیدا است، رهبر انقلاب آن را خطاب به «جوانان غربی» نوشته‌اند. نگارش نامه خطاب به این بخش از جامعه‌ی غرب، نشان‌دهنده‌ی چند نکته‌ی حساس است. نخست اینکه جوانان کشورهای غربی در معرض بیشترین هجمه‌های اسلام‌هراسی قرار دارند. برای مثال، کالب ماپین، جوان فیلم‌ساز و متفکر مستقل آمریکایی در این زمینه بیان داشت: «جوانان غربی از تحقیق پیرامون اسلام باز داشته شدند و اگر یک فرد جوان علاقه‌ای به اسلام نشان داده و شروع به تحقیق کند، این سؤال در ذهن افراد هم‌سن‌وسال وی ایجاد می‌شود که آیا این فرد به‌دنبال تروریست شدن است؟ ماپین می‌گوید: پلیس آمریکا دانش‌‌آموزانی را که در مورد اسلام تحقیق می‌کنند، زیر نظر دارد... نامه‌ی رهبر ایران نشان می‌دهد وی شناخت کاملی از عملکرد رسانه‌های غربی داشته و همچنین به تأثیر آن بر ما آگاهی دارد.»۴

دوم اینکه سطح تأثیرپذیری جوان‌ها به‌مراتب بیشتر از پدران و مادرانشان، که جوانان دیروز فرهنگ لیبرال‌دموکراسی و کارخانه‌های آدم‌سازی غرب بوده‌اند، است. اسقف جان بریسون چین از کلیسای اپیسکوپال واشنگتن و مشاور ارشد کلیسای ملی گفت‌وگوی بین‌ادیانی واشنگتن در همین خصوص می‌گوید: «بیکاری در سراسر جهان، ‌ فقدان آموزش و نظا‌م‌های اقتصادی ورشکسته یا رو به ورشکستگی که به فقر بسیاری کشورها منجر شده، فضایی برای ناامیدی جوانان به آینده فراهم آورده است. فراتر از ناامیدی، چهره‌ی غم‌انگیز تحقیر پدیدار شده است. تمام این مسائل فرصت جوانان برای تمرکز بر جامعه و مطالعه‌ی دینی را سلب کرده است.»۵

این نامه و نامه‌ی قبل همچنین از یک منظر بسیار قویِ دیپلماسی و ارتباطات بین‌المللی بهره می‌گیرد که با تمام انواع دیپلماسی سنتی، جدید، رسانه‌ای، عمومی و... متفاوت است.


سوم اینکه جوانان از ظرفیت «تغییر» بیشتری بهره‌مند هستند. این همان نکته‌ای است که در نامه‌ی اول رهبر انقلاب با عنوان «تغییر آینده» از آن یاد شد؛ موضوعی که انتونیوس جی‌ هال، استاد رشته‌ی مطالعات جهانی‌شدن دانشگاه لت‌بریج کانادا، این‌گونه بیان می‌دارد: «رهبر ایران از جوانانی که در بدترین نقاط جهان با تبلیغات سوء زندگی می‌کنند، می‌خواهد ورای تصویر غلط ارائه‌شده از حقیقت و در لوای نور وحی الهی بنگرند.»۶

همچنین در نامه‌ی رهبری از قید «عموم» برای جوانان استفاده شده که نشان‌دهنده‌ی این است که رهبر انقلاب «صرفاً» و «لزوماً» خطاب خویش را «نخبگان» کشورهای غربی قلمداد نکرده‌اند و مخاطب ایشان فراتر از این گستره است، چرا که ایشان به خوبی می‌دانند هم جمعیت این قشر نسبت به کل جوانان غربی کم است، و هم اینکه دامنه‌ی تأثیرگذاری‌ نخبگان محدود است.  

بُعد بعدی، قید «کشورهای غربی» است که در نامه مورد استفاده قرار گرفته است. مخاطب نامه‌ی اول، جوانان اروپا و آمریکای شمالی بودند؛ یعنی جوانان حوزه‌ی جغرافیایی اروپا و آمریکای شمالی. جوانانی که پس از اتفاقات مجله‌ی «شارلی‌ابدو» با موجی از اسلام‌هراسی راست‌گرایان افراطی اروپا و آمریکای شمالی مواجه شدند. اما در نامه‌ی دوم، رهبر انقلاب از عبارت «جوانان غربی» استفاده کرده‌اند که به نظر می‌رسد در این نامه، ایشان بر یک «حوزه‌ی معرفتی» به‌جای «حوزه‌ی جغرافیایی» توجه داشته‌اند. از محتوای نامه نیز چنین برمی‌آید که نویسنده عامدانه هیچ قیدی به «غرب» اضافه نکرده است تا حتی جوانان سایرحوزه‌های جغرافیایی که به‌لحاظ فکری و معرفتی، غربی محسوب می‌شوند را نیز مخاطب نامه‌ی خویش قرار دهد. بدیهی است که جوانان ژاپنی یا غرب‌گرایان کشورهای آمریکای لاتین یا شرق آسیا، جزء حوزه‌ی جغرافیایی غرب نیستند، اما جزء حوزه‌ی معرفتی غرب قلمداد می‌شوند.
 
* دیپلماسی فطرت‌محور موجود در نامه
این نامه و نامه‌ی قبل همچنین از یک منظر بسیار قویِ دیپلماسی و ارتباطات بین‌المللی بهره می‌گیرد که با تمام انواع دیپلماسی سنتی، جدید، رسانه‌ای، عمومی و... متفاوت است. در پاراگراف دوم نامه، نویسنده از موضع «درد مشترک» سخن گفته و ضمیر روشن مخاطب خویش را درگیر می‌کند. آنجا که بیان می‌دارد: «امروز تروریسم درد مشترک ما و شماست»، از وجدان و فطرت جوانان برای ارتباط گرفتن با آن‌ها استفاده می‌کند و این دو را را عامل ارتباطی قرار می‌دهد. این موضوع ضمن اینکه تأییدکننده‌ی نکته‌ی اول، یعنی غیربوروکراتیزه بودن انگیزه‌ها و مکانیسم نگارش و نشر نامه است، از دیگر سو، نشان‌دهنده‌ی بُعدی دیگر از ابعاد مورد توجه ایشان نسبت به استفاده از فرایندی جدید برای ارتباطات بین‌المللی است که از ناحیه‌ی دولت‌های مدرن‌شده و غربی‌شده‌ی روابط بین‌الملل که محصول نظام وستفالیایی ۱۶۴۸ به بعد است، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 
«اصل دعوت» که به عقیده‌ی نویسنده، یکی از ابعاد دیپلماسی فطرت‌محور موجود در نامه است، اصلی است که در متون دینی بسیار از آن سخن گفته شده است و در طول تاریخ اسلام، سابقه‌ای طولانی دارد؛ از نامه‌ی پیامبر اسلام به کشورهای دیگر مثل ایران، حبشه، روم و... که کشورهای باستانی عصر حجاز بودند گرفته تا نامه‌ی تاریخی امام خمینی به گورباچف. رهبر انقلاب در نامه‌ی دوم خویش نیز طبق قاعده و «اصل دعوت» رفتار کردند. همان‌طور که در نامه‌ی اول توصیه کردند: «در واکنش به سیل پیش‌داوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید.» در نامه‌ی دوم نیز اشاره کردند: «من از شما جوانان می‌خواهم که برمبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنید. در این صورت، در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهید دید بنایی که بر چنین شالوده‌ای استوار کرده‌اید، سایه‌ی اطمینان و اعتماد را بر سر معمارانش می‌گستراند، گرمای امنیت و آرامش را به آنان هدیه می‌دهد و فروغ امید به آینده‌ای روشن را بر صفحه‌ی گیتی می‌تاباند.»

رهبر انقلاب همچنین در این نامه، حس حقیقت‌جویی آدم‌ها را هدف قرار داده‌اند و با وجدان آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند. همین موضوع، ‌ وجه تفاوت این نوع ارتباط‌گیری با سایر ارتباط‌ها در حوزه‌ی دیپلماتیک است. در راستای همین دیپلماسی فطرت است که پرفسور کوین برت، تحلیلگر و پژوهشگر آمریکایی، بیان می‌دارد: «امروز مفتخرم به اینکه پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، سید علی خامنه‌ای را برای جوانان غربی منتشر کنم که از جوانان غربی خواسته است تسلیم شرطی‌سازی‌های اسلام‌هراسانه‌ی جوامعشان نشوند، بلکه به‌جای آن، مستقل فکر کنند.» وی نامه‌ی رهبری را «دعوت به تفکری آزاد» قلمداد می‌کند و می‌گوید «شاید برای برخی از خوانندگان اینکه یک رهبر اسلامی خواستار تفکر آزاد است، جای تعجب داشته باشد. در غرب معمولاً چنین تصور می‌شود که آزاداندیشان با مذهب مخالف‌اند. دکترین امروزه‌ی غرب بر این باور است که مذهب و تفکر آزاد همواره در تقابل با یکدیگر قرار دارند. این دیدگاه اکنون بر مدارس و دانشگاه‌های ما سایه افکنده است و در آنجا از افرادی مانند گالیله، ولتر و داروین به‌خاطر ستیز با سانسورگری کلیسا، قهرمان‌سازی می‌شود.»۷

همچنین دنیس رنکورت، عضو هیئت‌علمی و استاد سابق فیزیک دانشگاه اوتاوا، در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری در خصوص نامه‌ی ایشان بیان داشت: «من امید دارم که جوانان غربی نامه‌ی شما را مطالعه کرده و به آن نگاهی واکاوانه خواهند داشت و امید دارم که این نامه بیداری قلب و ذهن‌ غربی‌ها را سرعت می‌بخشد.»۸
 
منابع:
۱. ریتزر، جرج (۱۳۷۴)، بنیان‌های جامعه‌شناسی، ترجمه‌ی تقی آزاد ارمکی، نشر سیمرغ، تهران.
۲. http://www.al-monitor.com/pulse/originals/۲۰۱۵/۰۱/iran-foreign-policy.html#
۳. http://itar-tass.com/mezhdunarodnaya-panorama/۱۷۱۳۹۳۹
۴. http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۱۰۹۰۰۰۷۲۶
۵. http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۱۰۷۰۰۱۴۷۹
۶. http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۱۱۸۰۰۰۵۰۹
۷. http://www.veteranstoday.com/۲۰۱۵/۰۱/۲۱/khamenei/
http://www.tasnimnews.com/fa/news/۱۳۹۴/۰۹/۱۹/۹۳۹۱۹۲۸


متن نامه به زبان انگلیسی:

Political authorities and leaders in the world of letters as a way to deliver their message to their people. Sometimes letters are addressed to people of other countries. The letters, usually from a position of "bureaucratic" is written. For example, the position of a president, prime minister, foreign minister and a bureaucratic position is that political officials and public office position, wrote his letter. This causes the hazards and defects. For example, one of the most important features of bureaucratization socio-cultural messages, the creation of "mental borders" that allows the audience to think beyond the territory intellectual author and therefore does not establish communication with the spiritual and intellectual. The lowest score this "Bvrvkratyz·hsazy" that creates the border between the audience and the author of a 0.1

Letter from the Leader of the Revolution but Bvrvkrtyk position, and the name of an official or political leader yet. Letter Western youth leader from the standpoint of a "religious leader" and even the position of a human being "great human family", then on "joint pain" people have written. This is something that the "Monitor" to it and said: "This is perhaps the first time that a religious leader of the Islamic ranking directly addressed the young West about his religion." 2 It was because of this news, "ITAR-TASS" Russian news title
Such choices about his letter to the supreme leader, "the spiritual leader of Iran addressed to Western youth are not considered enemies of Islam." 3
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31560/C/13940909_2131560.jpg
Set design |
Video review parts of a youth leader of the West

* Constraints "youth", "public" and "the West" to the audience a
As the title suggests, the leader of the revolution addressed to "Western youth," they wrote. Writing a letter to this section of society West, represents a critical point. First, young people in Western countries are at greatest line of Islamophobia. For example, Mapyn Caleb, a young American filmmaker and independent thinker in this regard stated: "Western youth research on Islam and if a young person has shown interest in Islam began to investigate the question in people's minds Hmsnvsal He established whether the person is looking for terrorists?
Mapyn says America police the students about Islam's research, under the supervision of the Supreme Leader ... the letter that he had a complete understanding of the Western media and its impact on our well aware. "4

Second, the influence of young people more than the parents, the youth culture of liberal democracy and factories Dmsazy West were yesterday, that is. Bishop John Bryson China dialogue Bynadyany Washington National Cathedral Episcopal Church in Washington and a senior adviser in this regard, "the worldwide unemployment, lack of education and economic systems bankrupt or facing bankruptcy has led many countries to poverty, hopelessness space for youth provide for the future. Beyond the disappointment, sad face contempt emerged.
All these young people the opportunity to focus on the study of society and religion is denied. "5
This is a very strong letter to diplomacy and international communications as well as from a perspective that takes advantage of all sorts of traditional diplomacy, new media, the public and different.

Third, the capacity of young people "change" enjoy more. That's what the first letter of the Supreme Leader as "Change the Future" was mentioned, something that Antonios G. Hall, Professor of Globalization Studies, University of Lethbridge in Canada, it states: "The leader of the young people in the worst places in the world
Propaganda live, to go beyond the false image of reality presented and look under the light of divine revelation. "6

Also in Leadership from the "public" for young people, which shows that the leader of the revolution "only" and "not necessarily" addressed themselves "elite" Western countries have seen their audience beyond this range, because their
is well known among the population of the entire Western youth is low, and that elite range of influence is limited.

The next, indicating "the West" in a case that has been used. Letter addressed first, Europe and North America were young, the youth geographical area Europe and North America. Young people after the events of the magazine "Sharlyabdv" with a wave of Islamophobia in Europe and North America faced right-wing extremists. But in the second, the supreme leader of the "Western youth" in that it appears in the letter, they have a "cognition" rather than "geographical area" has been given. The contents of the letter also suggests that the author deliberately no constraint to the "West" is not added to the geographical Sayrhvz·hhay even young people in terms of thinking and knowledge, are also addressed his letter with the West.
Obviously, the young Japanese or Latin America or East Asia Westernizers, the geographical West, but the West are considered cognition.
 
* Ftrtmhvr diplomacy in a
This is a very strong letter to diplomacy and international communications as well as from a perspective that takes advantage of all sorts of traditional diplomacy, new media, the public and different. In the second paragraph, the author of the position of "joint pain" that involves his audience a clear conscience. Because states: "Today, terrorism is our common pain" of conscience and young people to communicate with their nature and the two put the communication factor. This is in addition to confirming the first point, the motivation and the mechanism of writing and publishing a Ghyrbvrvkratyz·h is, on the other hand, represents another dimension of the size of their attention to the use of a new process for international communications contracted Mdrnshdh governments and Ghrbyshdhy relations
product Westphalian international system after 1648 is not used.
Homepage |
A leader of the Islamic Revolution, the Youth in Western countries
Mobile version | Download low quality |
Download high quality
"The invitation," which, according to the author, one of the aspects of diplomacy Ftrtmhvr is available on a principle that religious texts and much of it is spoken throughout history, Islam has a long history, the Prophet of Islam to other countries like Iran, Ethiopia, Roman and ancient countries era historic Hejaz to Imam Khomeini to Gorbachev. In his second letter to the supreme leader and rule "principle invitation" their behavior. As advised in the letter: "In response to the flood of prejudice and propaganda, try to gain direct and firsthand knowledge of this religion." The second letter also pointed out: "I want you young people on the basis of a correct recognition and with Zhrfbyny and unpleasant experiences, good and noble foundations of an interaction with the Muslim world laid.
In this case, in the not so distant future will see building on the solid foundation you have, thanks to the trust and confidence builders unfolds, heat, security and tranquility to those present and shed light of hope for a bright future across the pages of the universe. "

The Supreme Leader is also a sense of truth targeting people interact with their conscience. The same, the main differences with other associations in the field of diplomatic Artbatgyry this type. In line with the nature of diplomacy that Professor Kevin Barrett, an analyst at American researcher, says: "Today I am proud that the message of the Islamic Revolution Ayatollah Seyyed Ali Khamenei issued for western youth that Western youth is asked to submit their communities Islamophobic Shrtysazyhay not, but instead of independent thought. "He led the letter" invites to free thinking "and considered that" perhaps for some readers that an Islamic leader calls for free thinking, is surprising. In the West is commonly thought that freethinkers opposed to religion. Doctrine Today, West believes that religion and free thinking is always at odds with each other.
It now pervades our schools and universities, where people like Galileo, Voltaire, Darwin because of conflict with church censor, is Qhrmansazy. "7

Dennis Rnkvrt also a member of the faculty and professor of physics at the University of Ottawa, in a letter to the Supreme Leader said in his letter: "I hope that Western youth have read your letter and look at it and hope that I will Vakavanh
It accelerates the awakening hearts and minds of the West. "8
 
References:
1.
Ritzer, George (1374), the foundations of sociology, free Taqi Armaki translation, publication Simorgh, Tehran.
2.
http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/01/iran-foreign-policy.html#
3.
http://itar-tass.com/mezhdunarodnaya-panorama/1713939
4.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931109000726
5.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931107001479
6.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931118000509
7.
http://www.veteranstoday.com/2015/01/21/khamenei/
8. http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/09/19/939192

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۱
محب حسین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی